Zdravý FotoRecept: Francúzsky čerešňový koláč s čakankovým sirupom

Máte veľa čerešní? tak si spravte takýto výborný rýchly Francúzsky koláč. Ja keďže som čerešní ešte veľa nemala len pár, skombinovala som ich s jahodami a vyplatilo sa. Je veľmi chutný a s jahodami aj výborne šťavnatý. Sladený s čakankovým sirupom, ktorý kúpite aj u nás na čakankovysirup.sk nájdete tu tiež toto veľké výhodné balenie. Sladivosť má veľmi dobrú oproti iným sirupom takže ho neminiete na jedno dve použitia. 
Potrebujeme:
•3 vajcia 
•20g rozpustené maslo + na vymastenie formy
•150mlmlieko 
•90g hladká špaldová múka alebo iná
•60g čakankový sirup
•1balíček vanilkový cukor (nemusí byť)
•trochu vanílkovej arómy
•štipka soli
•čerešne, jahody 

Postup:
Vajcia si vymiešame s vanilkovým cukrom, štipkou soli a čakankovým sirupom ručnou metličkou. 
Potom pridáme múku a poriadne vymiešame. Následne do toho zamiešame mlieko, rozpustené maslo a vanilkovú arómu podľa chuti. Medzi tým si vymažeme formu maslom a poukladáme ovocie na dno formy. (ak budete mat plechovú formu bude dobre ju aj pomúčiť múkou. 
Následne pripravené cesto opatrne nalievame na ovocie aby nám ostalo na mieste a dáme do vyhriarej rúry na 170-180°C Ja som dala na 180°C neskôr som stiahla aby moc neobhorelo. Pečieme nejakých 30-35min, záleži od rúry. 
Formu som použila s priemerom 27cm, ale môže byť aj menšia a koláč bude trochu vyšší. 
Receptom som sa inšpirovala na internete. 
A čo vy skúšali ste už čakankový sirup? Alebo ho ešte len plánujete vyskúšať? 

R

Komentáre

  1. Mňááám, ten vypadá mňamózně! A zrovna jsem od přítele dostala novou formu na koláč, kterou jsem ještě nevlastnila O:) Povedený fotorecept ♥

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára