Recept: Domáca treska

Ahojte, už dlhšie rozmýšľam, že ako rada by som si spravila domácu tresku a konečne som sa do toho pustila a naozaj neľutujem je to fakt mega dobrota a celkom chuťovo podobná tej kúpenej. Inšpirovala som sa pár receptami a niekde bolo čohosi veľa niekde málo a tak som si gramáže upravila podľa seba.

Vedeli ste že ryba treska sa môže dožiť až 60 rokov a že môže dosiahnuť až 2metre a 90kg? Lenže intenzívny rybolov má za následok, že tresky ulovia dosť skoro takže majú iba okolo 11kg. Čo je dosť smutné podľa mňa. 

 Potrebujeme 
•400g mrazené filety tresky tmavej Radoma
•1ks stredná cibuľa 
•2ks mrkvy 
•1-2ks zavárané kyslé uhorky + kysla voda z uhoriek
•250-300g biely jogurt 
•2-3pl majonéza/light (nemusí byť ale je to chutnejšie)
•2-3čl ocot 
•2-3pl kráľovskej plnotučnej horčice
•mleté čierne korenie, soľ

Voda kde sa bude variť treska 
•asi 1-1,5l vody 
•2-3ks bobkové listy 
•celé korenie pár giličiek 
•2pl ocot
Postup
Filety vložíme do vriacej vody a varíme asi 15-20min. Mrkvu nakrájame na kocky a varíme v osolenej vode, nemusí byť úplne do mäkka. Uvarená treska sa začne ľahko lámať a oddeľovať potom ju vyberieme a necháme chvíľu vychladiť. (Uvarenú tresku mrvíme medzi prstami, aby sme našli nežiadúce kostičky)- nemusí môže sa rovno rozmixovať. Potom tresku rozmixujeme v sekáčiku. Premiestníme do misky a pridáme na drobno nakrájanú cibuľu, mrkvu, uhorku (uhorku môžete aj rozmixovať). Pridávame jogurt do požadovanej jemnej konzistencie, horčicu, majonézu, ocot ešte dochutiť ak bude treba a nakoniec prilejeme ešte trochu vody z kyslých uhoriek a poriadne premiešame. Najlepšie je nechať ju odležať do druhého dňa a všetko sa výborne spojí. 
Dobru chuť. 
 Na vrch som si pridala ešte úžasný nepravý losos, ktorý mám strašne rada aj keď je dosť slaný na treske sa to stratí a doma toto milujeme všetci. Tiež býva balený samostatne, alebo z výbornou treskou Ryba Žilina.
Máte radi tresku (rybu)? Na aký spôsob ju robíte? Budem rada aj mi napíšete a trochu sa inšpirujem.

R

Komentáre

  1. No moja mamina a sestra strašne milujú tresku <3 Určite im to skúsim doma spraviť :)

    Klaudia Duranova 

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To yb mě vůbec nenapadlo si takhle z tresky udělat salát. Skvělý nápad i recept! :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadá to zajímavě :O já teda tresku jedině smaženou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá to moc dobře :) tresku jsem zatím jedla jenom pečenou v troubě :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vypadá to hodně zajímavě já celkově všechny ryby mám moc ráda :)

    TheBlondieTale

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Páni, to vypadá velmi zajímavě! :) Ryby mám moc ráda, tak to asi zkusím:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já sice ryby moc ráda nemám, ale tenhle recept vypadá skvěle, tak třeba vyzkouším:D.
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára