Poďme si pochutiť na rybách Treska alebo morský vlk?

Už keď som bola malá si pamätám, ako mi mamina dávala tresku na raňajky bez toho, aby som vedela, že tam je ryba a z čoho sa to skladá som nemala ani potuchy. Hlavne že chutilo. Spomínam si ako som v treske našla kosť a od vtedy som ju nechcela. Veď ako malá .... potom mi hovorili, že to sa mohlo stať, a že nič tam také neni. Tak som ju začala jesť zas... Proste dieťa, ktoré si nechalo vždy povedať....
Treska v majonéze Exklusiv  Musím sa priznať, že ja osobne od kedy sa stravujem zdravšie som ju nejedla asi aj 2-3 roky ale prečo si nedať? Po takom dlhom čase som jej nemohla odolať a jedla som ju aj na obed kým sa neminula. Aj keď sa u nás objavovala Treska-Žilina pravidelne, lebo doma ju ľúbia, nejedla som ju až do teraz. A som fakt rada lebo je straaaaaašne výborná. Je to slovenský výrobok chutný a veľmi kvalitný.
A teda riadím sa heslom, že život je krátky na to, aby som sa až tak veľmi obmedzovala. Proste máš chuť daj si!!! U všetkého platí s mierou...
Obsahuje: Zdroj omega-3 mastných kyselín treska aljašská 45%, majonéza 41%, cibuľa, mrkva, kvaka, uhorky, horčica, ryžová múka. 
No nie je dokonalá? Úžasná chuť. ktorá sa nedá ani opísať musíš len vyskúšať a teraz v takejto veľkej sklenenej dóze so šikovným uzáverom pre celú rodinku - limitovaná edícia. 

Morský vlk od Radoma mrazený popravde, nikdy som si ho v obchode nevšimla akurát tak iba v kuchárskej knihe z Lídla, kde ho úžasne pripravil Ihnačák a tam som sa trochu aj inšpirovala a pozrela si nejaké videá, ako ho nafiletovať. Musím povedať, že zo začiatku som sa toho bála lebo sú to celé ryby a moja otázka bola, ako rybu spracovať a pripraviť. Takže zase som sa niečo priučila a tak už viem, ako urobiť filety, aby tam ostalo čo najviac mäsa. 
Belenie je 1000g a v nútri sa nachádzajú 3 kusy celých pitvaných rýb. Ľahko sa dá jedna vybrať a ostatné odložiť späť do mraziaka. Nie sú vôbec zmrazené s vodou. Mne táto ryba pripomína nášho pstruha až na to, že Morský vlk pochádza z oceána. Tieto morské ryby sú dôležité pre naše zdravie, lebo obsahujú jód, ktorý je potrebný pre správne fungovanie štítnej žľazy, žiaľ ktorú ja už nemám. 

Nikdy predtým som túto rybu nejedla a teda ako som zistila aj o veľa som prichádzala lebo je naozaj výborná. Chrumkavá koža a skoro žiadna kostička po mojom kuchárskom prevedení sa mi to podarilo skoro na jedničku veď posúďte sami. (samochvála smrdí ale nevadí). Určite tieto ryby zavediem viac do môjho jedálnička, lebo sú naozaj chutné ak ich pripravíte správne. 

Recept ►►Morského vlka som osolila z každej strany a s kožou dole dala na olivový olej na panvicu a tam som ho ešte okorenila, posypala mletou rascou, oregánom, opiekla poriadne do chrumkava a otočila (ja otáčam rybu aj niekoľko krát). Neskôr pridala na jemno postrúhaný strúčik cesnaku. Opiekla a rybka bola vyborná potom ešte pokvapkať citrónom. K tomu zemiaková kaša, ľadový šalát a rýchly obed je na svete.

Ďalšou mojou rybou boli filety z tresky tmavej  Radoma už nafiletovaná, s ktorou už netreba nič robiť len hodiť na panvicu alebo pekáč. Osmažila som ju podobne ako aj morského vlka. V takejto kombinácií so špenátom som rybu ešte nejedla a tak som to skúsila a bola to fakt chuťovka. Kto má rad špenát a ryby určite si príde na svoje podľa mňa to fakt spolu ide do kopy. Po prípade kto obľubuje ryby v troj-obale môže sa aj vypražiť, ale ja som skôr za rybky na prírodno. A ak ryby tak kvalitné zo Žiliny.

A čo vy obľubujete ryby alebo nie?

R

Komentáre

  1. Juj takto o pol dvanástej v noci mi spraviť také chute :D Tresku by som si teraz veru dala. Nejedávam často ryby, no celkom ich ľúbim. Ja momentálne "ulietávam" na Parížskom šaláte. Keď prídem do našej pekárne, teta za pultom po ňom už automaticky siahne :D a k tomu sa spýta "Dnes koľko rožkov?" :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hahaha to áno keď už pozná tak automaticky už vie :))milé

      Odstrániť
  2. Treska nepatří zrovna mezi moje oblíbená jídla, ale ten mořský vlk mě vážně zaujal. Někdy bych ho chtěla ochutnat, vypadá to moc dobře :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som ho jedla prvý krát aj keď z obavami ale naozaj je chutný a da sa spraviť rôzne:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára