RAŇAJKY koláčiky, kaše alebo lievance? Od výmyslu sveta. A ako to funguje u mňa?

Ahojte
Ako sa kamarátite vy s raňajkami? Máte na ne čas alebo ich vôbec nestíhate, či ich vynechávate úplne? No ja už odjakživa som bola naučená na raňajky a ak som ich aj niekedy vynechala tak možno preto, že bol na to fakt vážny dôvod:-D po prípade som si ich dala neskôr. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Viac krát sa ma pýtali už ľudia teda viac menej z môjho okolia (lebo mi instagramoví labužníci tomu rozumieme), že ako je to možné, že jem takéto dobroty a som taká chudá (ehm chudá?? Jaaa???) ale chápem udržujem si hlavne svoju váhu. 
Hmmm, je to fakt diskutabilné, lebo každému môže vyhovovať vždy niečo iné. No ja som si prišla na taky "môj osobný systém stravovania" a teda som so sebou tak trochu vybabrala. 


A prečo vybabrala? Vždy som bola veľmi na sladké ako osa na turecký med, hocikedy cez deň som zjedla aj celú milku čokoládu. Ale tomu všetkému som dala zbohom pár rokov do zadu (keď som podstúpila aj dosť vážnu operáciu a následne liečbu), kedy som sa dala na instagram a tam som sa naučila stravovať. Samozrejme že to nešlo hneď, ale postupom času. Postupne som začínala menej a menej sladiť, používala som náhrady cukru (ako napríklad med, agáve sirup, javorový sirup a iné..a teda aj umelé sladilá). 
Toto postupne zmenilo môj celkový postoj na cukor (drogu, ktorú čím viac prijímaš tým viac ju potrebuješ). Nevravím že si cukor nedám ale určite v oveľa menšom množstve ako to bolo kedysi.
Zase pozor hlavne na jednú vec že, "Zdravé neznamená bez kalórii" aj na to si treba dávať pozor. Všetkého veľa škodí a ani zdravého nemôžeš zjesť za vagón. 

A teda postupne som sa naučila na zdravšie alternatívy jedál (celozrnné múky, vločky, zrniny, viac ovocia a zeleniny.....) a hlavne raňajok na ktoré si teda doprajem viac než dosť. Hovorí sa že ,,raňajkuj ako kráľ, obeduj ako mešťan a večeraj ako žobrák." Tak podľa toho sa aj riadim. 
A teda aby som sa dostala k pointe. Vlastne Instagram a ľudia na instagrame ma naučili, že čo všetko sa dá piecť, tvoriť a kombinovať a že sa dá stravovať oveľa zaujímavejšie, zdravšie a potom to už nie je taká nuda. Pre to ma to začalo viac baviť a ta strava je hneď pestrejšia. 
Jasné že nepriberám keď raňajkujem to čo vidíš na fotkách, obedujem všetko samozrejme v primeraných množstvách (striedam to, zdravé obedy a niekedy obyčajné ako halušky, prívarky a pod...), ale vyhýbam sa veľmi mastným jedlám ako langoše alebo vyprážané rezne (sama cítim, že to nie je pre mňa dobré a mam to problém stráviť), večeriam ryžove chlebíky/kukuričné s cícerovou, tvarohovou, paprikovou natierkou..., zeleninu s tuniakom, samotnú ovsenu kašu. 

Menší prehlad čo používam v strave: určite tam nie je všetko dosť veci som aj zabudla ale tie hlavné...
RAŇAJKY
-ovsene vločky, pohánkové, ryžové...
-proteín
-med, agave sirup, kokosovy cukor, trstinový cukor, javorový sirup, ryžový syrup, syrup s kokosových kvetov, ďatľový syrup
-orieškové maslá, mandľové, lieskové, vlašské, kokosové, kešu, pistácie....
-arašidové maslá
-pšeno
-pohánka, varená, surová
-kaše instantné, ryžová, pšenova, pohánková....
-na pečenie koláčikov múky: ovsená, pohánková, ryžová, kokosová, banánová, čiroková, konopná, maková, špaldová celozrnná aj hladká, ..... kakao, karob
-džemy
-ovocie, avokádo, banány, jahody, čučoriedky, ananás, kiwi, pomaranč, jablko, hruška....
-včelí peľ
-mak, vlašske orechy, mandle, lieskove orechy, kešu....
-sušené ďatle, brusnice, slivky ....
-Lavaš zdravý nekysnutý chlieb
-plnené tvarohové gule s jahodami, slivkami....
-slanina, klobáska, horčica, celozrnný chlieb
-termix, jogurt, kefír
-krupica, špaldová, kukuričná polenta
-mlieko kravské, rastlinné
 OBED
-ryža, pohánka, pšeno, hŕstka, bulgur...
-kuskus, ..
-cestoviny, biele aj celozrnné
-mäso kuracie, bravčové, hovädzie-pečené, dusené....
-zelenina
-syr, niva, plesnivec, encián, olomoucke tvaružky
-polievky, zeleninové, strukovinové, kyslé
-halušky, bryndza
-Lavaš nekysnuty chlieb (pizza, wrap..)
-vajcia, šunka,
-guacamole - avokádo
-kysnutá pizza
-ryby, pstruh, filé, losos
-zemiaky.....
 VEČERA
-zelenina
-ryby, tuniak
-tvaroh
-cícerová nátierka hummus,
-ovsené vločky
-ryžové chlebíky, kukuričné, špaldové,
-nátierkový syr
-jogurt
-mlieko ......
Takže toto je taký môj režim. Ste na tom podobne alebo úplne inak?

Majte sa pekne
R

Komentáre

  1. Tyjo, máš fakt super snídaně :) taky jsem takový snídaňový člověk, i když nemám nikdy tak velké porce, jím poměrně i velký oběd a večeři, takže mám všechny tři hlavní chody + - stejně velké. Jsem teda i svačinkář, takže většinou mám 1-3 svačiny během dne. Kdysi jsem měla s jídlem docela problém, že jsem strašně moc odpoledne jedla, od doby co jsem přišla ze školy jsem téměř pořád něco jedla až do doby, než jsem šla spát. Naštěstí už to začíná být za mnou :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem pekne:) ja som mala tiež kedysi problémy a to hlavne s prejedaním takže mne to takto vyhovuje a každy si nájde to svoje:)

      Odstrániť
  2. Já ty tvoje dobroty na insta vždycky tolik obdivuji :) Všechno vypadá naprosto dokonale! Já to mám zase tak, že v týdnu se snažím držet makra na 1600kcal a o víkendu nepočítám a když je nějaká akce, tak si něco dopřeju a také se tímto stylem udržuji :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to by bolo fajin aj pre mňa ale bohužiaľ to ratanie makier je pre mňa španielska dedina:-D ale snažím sa jesť tak intuitivne aby som sa fakt cítila dobre:)

      Odstrániť
  3. To vypadá tak bezvadně, kéžby mi to někdo taky udělal :D mě se nechce si s jídlem takto hrát
    V3ronika life

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára