Ľúbiš mak? Tak toto je pre teba Maková torta - makoholik

Skúšali ste už napríklad MAKOVÚ MÚKU ? Ani ja som do nedávna nevedela ako sa vlastne vyrába až kým som si o nej čo to neprečítala. Stále som bola v tom, že je to iba zomletý mak na múku ale nie je to tak. Kto si toto myslel vás vyvediem trochu z omylu.

M A K O V Á   M Ú K A je vlastne bezlepková a kto nemôže konzumovať klasickú bielu múku môže ju nahradiť napríklad makovou, ktorá je veľmi chutná. 
Vyrába sa ako všetky ostatné múky vylisovaním semien kde sa odstráni olej a následne sa melie na jemnú múku. Preto samotný zomletý mak obsahuje viac tuku ako maková múka. 
Má vysokú nutričnú hodnotu, obsahuje cenné minerálne látky, vitamíny, bielkoviny...atď 

No a ja vám teda ukážem čo sa dá z nej vykúzliť za dobrotu. Na instagrame mám veľa fotiek s receptami veľa nájdete aj tam. 
Potrebujeme:
*2 vajcia
*malá šalka (200ml) kefírové mlieko (acidko)
*80g maková múka
*1 čl kypriací prášok
*1 čl jedlá sóda 
*3-4 pl trstinový cukor
*2pl repkový olej
*1 čl škorica mletá
Plnka:
*2x 250g ricotta alebo jemný tvaroh
*10 pl mletý mak (podľa chuti)
*trstinový cukor podľa chuti (iné sladilo)

Postup:
Vajcia vymiešame ručnou metličkou alebo vydličkou s kefírom, olejom a cukrom. Primiešame do toho makovú muku s práškom na pečenie a sódou. Malú tortovú formu (16,5cm) vymažeme olejom a vysypeme múkou. Pečieme na 180°C asi 30-40 minút. Skúšam špajľou či je už upečené keď sa nebude cesto lepiť na špajľu je hotové.
Po vychladnutí prerežeme korpus cez polovicu a natrieme polovicou vymiešaného krému. Prikryjeme druhou polovicou plátu a ostatným krémom natrieme celú tortu. Necháme do druhého dňa v chladničke (ja som ju piekla večer).
Čo naňu hovoríte? Je úplne jednoduchá a dokáže ju spraviť hocikto. Máte radi MAK? 
Dobru chuť !!

Majte sa pekne Romi

Komentáre

  1. Tak maková mouka je teda pro mě novinka :) slyším o ní poprvé :) Ale mák hrozně miluju, asi se po ní podívám ♥ Koláček se Ti moc povedl :)

    Měj se krásně Romi ♥

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Torta vyzerá veľmi chutne a zdravo, krásne sa ti podarila. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Asi první recept který si opravdu uložím, miluju mák a miluju sladké ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Teda tak tenhle dortík vypadá naprosto úžasně. ♥ Mák zbožňuju, ovšem do té doby, než se pak usměju svým americkým úsměvem na svoje okolí, haha. :D Ale pro tuhle dobrůtku to ostatní prostě vydrží! Jen ještě sehnat makovou mouku a vrhnu se do pečení. :) :*

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára