Recept: Pšenový čokoládový nákyp

Ahojte, už dlhšie som vám nepísala žiadny recept a tak sa chcem s vami podeliť o túto čoko dobrotu. Už na prvý pohľad ma zaujal ako som ho objavila v jednom časopise. Fotky som fotila mobilom takže nie je to až taká kvalita ako by som chcela, ale keď ho vyskúšate neoľutujete. Teda ak ste zástancom zdravšej stravy ako ja. Takže ak neviete čo na raňajky alebo len tak na mlsanie skúste pšeno.

Chcem sa vás ešte opýtať aké príspevky by ste uvítali na mojom blogu? Čo vás najviac zaujíma? Budem rada ak mi napíšete

 Suroviny:
*150g pšena (proso, jáhly)
*300ml kokosové mlieko
*120ml voda
*120g horká čokoláda 70-80%-tná
*20g kokosový olej
*2 vajcia
*40g med
*štipka soli
*2-3 banány
*40g javorový sirup na poliatie

Postup:
Pšeno si prepláchneme a nasypeme do hrnca. Zalejeme ho kokosovým mliekom a vodou a varíme do zmäknutia (zahustenia) asi 10-15min hrniec neprikrývame. Uvarené pšeno odstavíme a primiešame nalámanú čokoládu a kokosový olej. Zmes necháme postáť ešte ďalších 10 minút a zatiaľ si vyšľaháme žĺtky s medom do peny a bielky na tuhý sneh so štipkou soli (sneh vždy šľahám ako prvý). Do mierne vychladnutého pšena vmiešame vyšľahané žĺtky a potom aj sneh z bielkov. Zmes dáme do (menšej) zapekacej formy vymazanej kokosovým olejom. Na vrch uložíme pozdĺžne pokrájané banány.
Pečieme na 180°C asi 35min.
Pred podávaním zalejeme javorovým sirupom.


Dobrú chuť
Romi

Komentáre

  1. To vypadá fakt skvěle, přítel má rád podobné čoko dobroty. Ráda zkouším nové recepty ze zdravých surovin, ale spíše teda naslano. Už mi pomale dochází inspirace, co pořád doma vařit a miluji těstoviny na všechny způsoby, tak kdyby jsi vymyslela nějaký zapékací těstovinový receptík nezlobila bych se :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. robila som nedávno taký karfiolový nákyp na slano so syrom, nivou ale akosi som ho zabudla odfotiť bol skvely :) určite to najbližšie napravím:)

      Odstrániť
  2. Mňam to vyzerá perfektne! :) Určite vyskúšam :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadá moc krásně a docela jednoduše :) určitě bude i moc dobrý....
    Mám ráda články o zdravé stravě, receptech a také ě baví inspirace jídel, kdo co jí :) tak třeba nějaké články s food inspiracemi by byly fajn...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem určite o tom porozmýšľam:) je dosť jednoduchý a veľmi dobrý:)

      Odstrániť
  4. Tak ten se ti povedl :) zapékané jáhly na sladko mám moc ráda :) jinak nejraději čtu recepty, tipy na nákupy nebo nějaké zdravé vychytávky :)

    https://wantbefitm.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vypadá to krásně, děkuji za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára