Recept: Makovo makový koláč

Raz som mala chuť na niečo poriadne makové a vždy som videla torty plnené aj makovou plnkou len už recept k ním nebol a tak som si vymyslela svoj a podaril sa. Už dlhšie sa k nemu chcem vrátiť len stále mi napadne v hlave niečo iné a skúšam miešať nové chute. Je úplne jednoduchý a rýchly takže nič komplikované .
 Potrebujeme
*2 vajcia
*200ml kefír, kyslé mlieko (malá šálka)
*6pl mletý mak
*5pl ovsená múka
*1čl kypriací prášok
*štipka sódy
*3-4pl trstinový cukor
*2pl olej
Plnka
*500g tvaroh jemný
*10pl mletý mak
*sladidlo (1pl trs.cukor, 1 balíček vanilkový cukor, flavdrops)
*šípkový lekvár, podľa chuti...

Postup
Vajcia vymiešame s kyslým mliekom, cukrom, primiešame mak, múku s kypriacim práškom, sódou a olejom. Môžeme to šľahať aj mixérom najprv cukor s vajcami do peny a potom všetko ostatné. Ja som použila malú tortovú formu 16,5cm. Formu vymastíme a vysypeme múkou nalejeme cesto a pečieme na 150°C asi 45-50min. Po upečení korpus prerežeme cez polovicu natrieme lekvárom a vrstvíme krém niečo si necháme aj na povrch. Prykrijeme druhou polovicou korpusu a natrieme ostatný krém na celý koláč a necháme v chladničke.
Dobrú Chuť
Roumí

Komentáre

  1. TEn názov - makovo makový ma pobavil :) Mak inak milujem a rada si ho doprajem. Možno vyskúšam, len miesto cukru siahnem po agéve


    Life is full of interests

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára