EXOTIKA na imunitu 2

Ahojtee tento raz som sa znovu rozhodla pre exotiku predtým vás článok celkom zaujal takže teraz tu mám také čo su možno medzi ľuďmi viac známe alebo populárne teda väčšina. Ja osobne som jedla asi len mango a ananás ale určite by som chcela skúsiť aj ostatné ako napríklad avokádo...

Granadilla z Kolumbie
Má žiarivú žltooranžovú farbu, sladkú dužinu a aromatické jadierka
Je fantastickym zdrojom minerálov draslík, fosfor, železo a vitamínov B1, B2, C. V tele pôsobí ako účinný antioxidant, pomáha aj pri redukčných dietach. 
Ako súčasť nápojov dokáže perfektne zahnať smäd. Pridáva sa do džemov , jogurtov, sladkých šalátov i zmrzlín. Nakoľko ma veľmi sladkú chuť zvykne sa jej dužina konzumovať aj samostatne. 
_____
Papája
Zažali ju pestovať indiáni a dali jej prívlastok ,,stromový melón"
Plod môže mať až niekoľko kilogramov ale má aj sladkú chuť ktorá pripomína melón. 
Obsahuje vitamíny A, B, C, E, K a minerály draslík, fosfor, mangán, meď, vápnik. V papáji sa nachádza aj najsilnejší antioxidant rastlinného pôvodu - lykopén. Telo chráni pred voľnými radikálmi a zápalmi.
Používa sa do sladkých šalátov. Z aromatickej a šťavnatej dužiny sa mixujú rôzne krémy i nápoje, zriedka sa zvykne dusiť a zavárať. Zaujímavo chutí aj omáčka z papáje, limetky a medu. 
_____
Avokádo z Mexika
Začali ho pestovať obyvatelia Guatemaly a Mexika
V súčastnosti existujú 3 druhy: mexický (tenká šupa, vysoký podiel tuku), guatemalský (drsnejší povrch), a západoindický (hladká šupa a veľké jadro). 
Je bohaté na vitamíny A, B, C, E, K, minerály draslík, fosfor, horčík, sodík, vápnik, železo, kyselinu pantotenovú a listovú. V krvi znižuje obsah cukru a zároveň vyživuje mozgové a nervové bunky.
Surové avokádo sa zvykne okoreniť, osoliť, pokvapkať citrónovou šťavou a takto konzumovať.
_____
Mango
Gigantické stromy obsahujúce výšku až 40 metrov majú do dnes posvätnú úlohu (symbol lásky)
Medzi prvých pestovateľov tochto ovocia patrili Indovia. Dnes je známich okolo dvesto odrôd manga. 
Dužina obsahuje vitamíny B, C, E, K z minerálov hlavne draslík, fosfor, horčík, a sodík. Je vynikájúcim antioxidantom a ochrancom imunity. 
Používa sa napríklad do ovocných šalátov, dúsených kompótov, či marmeládach. Lahodnú chuť dodáva krémom, mixovaným nápojom ale aj hydinovým či rybacím jedlám.

Máte ich radi? Mango je výborné .. ako pripravujete Avokádo?
MAJTE SA PEKNE

Komentáre

  1. Mango je super :) ja som asi pred dvoma tyzdnami vyskušala prvy krat avokado a je naozaj velmi zdrave, najlepšie je ked je uplne makkučké, vtedy je dobre, zrelé. Ja ho ale nejem čisto, ale zmixujem si ho s inymi ovociami, ako napr. mango, banany a podobne a to potom pijem, je to velmi zdrave a dosť to aj nasyti :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to budem v najbližšich dňoch potrebovať take ďakujem za typ:)

      Odstrániť
  2. mango i avokádo hrozně zbožňuji :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mango i avokádo hrozně zbožňuji :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som si raz kúpila avokádo a využila ho na dve veci - kôstku som zasadila a pekne mi z toho vznikla rastlinka, ktorá mala krásne listy,ale potom mi neviem prečo vyschla. Čo sa týka samotného avokáda, tak chcela som si spraviť nátierku, ale asi nebolo dosť zrelé a bolo tvrdé, tak z nátierky nič nebolo.
    Čo sa týka manga, to zbožňujem a často robíme kuracie mäso s mangom. Výborna chuť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mango mám taky moc ráda :) a objevila jsem i pomelo,které je vynikající! Chutná jako sladký grep... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Júúj mango!! Mňam!! Akurát pijem mangový čajík :D Granadilla vyzerá sympaticky, ak ju niekde nájdem, určite ju vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Skvelý článok! Veľmi ma zaujal dokonca som ani netušila že existuje ovocie čo sa volá granadilla a nie to ešte že má v sebo toľko užitočných látok. Mango a papáju chcem už dlho vyskúsať a keďže obsahuje (ako som sa dozvedela vďaka tomúto skvelému článku) toľko užitočných vitamínov, určite si ich čo najskôr kúpim.
    AnLen

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Viaceré poznám, ale ešte som nechutnala! Ale raz určite! Erika's Life

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára